Friday, September 30, 2011

Cinta, Sayang, Minat Dan Suka


Cinta~


Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita.
Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu..
dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia.
kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.
(dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. 
Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan ha...ti yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang

Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita.
selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.
(dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka~

Kita sukakan dia kerana dia kelakar.
Dia happy-go-lucky.
Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut.
Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…
(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita.
Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat~

Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.
(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat ,
suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…




jadi, 
renung- renungkanlah..!!
dan..
fikir-fikirkanlah..!!



Friday, September 23, 2011

Someone Like YOU..


I heard that you're settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
"I'll remember", you said,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead.
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Yeah.

You know how the time flies
Only yesterday it was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over, yeah.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
"I'll remember", you said,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead.

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
"I'll remember", you said,
Sometimes it lasts in love
But sometimes it hurts instead.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
"I'll remember", you said,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead.
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead. 




Thursday, September 22, 2011

Suria kLcc DAN kL sentral..


         

semalam (21/09/2011)..
saya dan muhammad suhaimi atau lebih dikenali EMI..
telah pergi merayau-rayau ke "kotaraya"..
perkara sebenarnya ini adalah tidak dirancang oleh saya..
perkara ini telah dirancang oleh EMI dan TEMAN WANITANYA..
untuk HANG-OUT bersama..
tetapi boleh la kot wujudnya statement,
"HAMDAN HAQQIMI ADALAH PENYIBUK"..??


kami bertolak selepas maghrib..
dan menaiki tren KTM di NILAI..
bak kata EMI "( ITU JE YANG PALING DEKAT..)"


dan alhamdulillah,
kami sampai dengan selamat selepas 45 minit kemudian..
di KL sentral..


sampainya kami di KL sentral,
tiba-tiba, salah seorang daripada kami menukar fikiran..
untuk ke SURIA KLCC..


DI SURIA KLCC,
GELAK PUNYA PANJANG..
KETAWA PUNYA PANJANG..
AMBIL MASA MAKAN PUN PUNYA PANJANG..

akhirnya,
tibalah masa untuk balik..
iaitu pada pukul 10.30 MALAM..
dan ALHAMDULILLAH,
kami semua selamat sampai ke rumah,
tepat pada pukul 1 pagi (22/09/2011)..


p/s~ terima kasih diajukan kepada MUHAMMAD SUHAIMI,
kerana telah BELANJA HAMDAN HAQQIMI,
dari awal sampai hinggalah keakhirnya..

maaf, jika hamdan haqqimi mengacau kamu berdua tengah DATE..
=)

Tuesday, September 20, 2011

Johny English ReBorn..


semalam (19/09/2011)..
saya dan harizzuddin b kamaruzaman, telah pergi menonton JOHNY ENGLISH REBORN..

cerita itu boleh di katakan komedi kelakar & komedi gila..
boleh dikatakan dari awal ceritanya hinggalah ke-akhirnya,
asyik mendengar orang/penonton wayang ketawa..

Memang BEST dan GILA best..


tapi, semalam terfikir pula,
jikalah ENCIK KACANG ( MR. BEAN )..
BERSARA daripada bidang lakonan..
BERSARA daripada KEGILAAN DIA..
macam manalah..??






LAUGH AT THE FACE OF DANGER..


Sunday, September 18, 2011

Jamuan @ Rumah Terbuka..


pada 16/09/2011 ( jumaat )..
di taman meranti indah, jalan no. 7, rumah bernombor 9..
telah mengadakan majlis rumah terbuka dan jamuan hari jadi ke tujuh (HANIF MUSTAQIM..)


SYUKUR ALHAMDULILLAH ke-atas ILLAHI..
semuanya telah berjalan dengan lancar dan sempurna..


saya dan seluruh ahli keluarga..
ingin merakamkan jutaan TERIMA KASIH..
kepada TETAMU YANG TELAH HADIR..

assalammualaikum.. =)

Wednesday, September 14, 2011

Kata Mereka..



kata mereka..
jika dirinya aku sayangi..
lepaskanlah dia bebas pergi..
lalu aku lepaskan dia seikhlas hati..
tetapi mengapakah aku sedih sayu..
ketika dia melangkah meninggalkanku..?

kata mereka..
jika aku lepaskan dia bebas pergi..
akan datang kepadaku seorang pengganti..
yang lebih baik dari yang telah pergi..
lalu aku mencari dan menanti berganti hari..
tetapi mengapakah aku masih meyendiri hingga kini..?

kata mereka..
jika kepadaku dia kembali..
maka selamanya dia akan ku miliki..
dan jika dia terus pergi..
maka dia tidak layak kusayangi..
lalu mengapakah tanpanya aku sunyi sepi..?
lalu mengapakah padanya tersangat kurindui..?

apa yang tidak dikata mereka..
ialah ketika dia melangkah pergi..
dibawanya bersama sebahagian dari diri..
lalu bagaimakah aku harus meneruskan hidup ini..
tanpa dia bersamaku di sisi..?





apakah yang mereka tahu..
tentang kekosongan hati ini..
yang sentiasa menanti..
yang sentiasa sepi..
yang sentiasa merindui..

yang sentiasa bertanya tanpa henti..
mengapakah aku lepaskan dia pergi..


Monday, September 12, 2011

NotHinG..


Am I better off dead
Am I better off a quitter
They say I'm better off now
Than I ever was with her
As they take me to my local down the street
I'm smiling but I'm dying trying not to drag my feet

They say a few drinks will help you to forget her
But after one too many I know that I'm never
Only they can see where this is gonna end
But they all think I'm crazy but to me it's perfect sense

And my mates are all there trying to calm me down
'Cause I'm shouting your name all over town
I'm swearing if i go there now
I can change your mind turn it all around

And I know that I'm drunk but I'll say the words
And she'll listen this time even though their slurred
Dialed her number and confess to her
I'm still in love but all i heard was nothing

So I stumble there, along the railings and the fences
I know if I'm face to face that she'll come to her senses
Every drunk step i take leads me to her door
If she sees how much I'm hurting
She'll take me back for sure

And my mates are all there trying to calm me down
'Cause I'm shouting your name all over town
I'm swearing if i go there now
I can change your mind turn it all around

And I know that I'm drunk but I'll say the words
And she'll listen this time even though their slurred
Dialed her number and confess to her
I'm still in love but all i heard was nothing


She said nothing
Oh I wanted words but all I heard was nothing
Oh I got nothing
Nothing
I got nothing
Nothing
Oh I wanted words but all I heard was nothing

Oh sometimes love is intoxicating
Oh you're coming down your hands are shaking
When you realise there's no one waiting

Am I better off dead
Am I better off a quitter
They say I'm better off now
Than I ever was with her

And my mates are all there trying to calm me down
'Cause I'm shouting your name all over town
I'm swearing if i go there now
I can change your mind turn it all around

And I know that I'm drunk but I'll say the words
And she'll listen this time even though their slurred
Dialed her number and confess to her
I'm still in love but all i heard was nothing

She said nothing
Oh I wanted words but all I heard was nothing
Oh I got nothing
Nothing
I got nothing
Nothing
Oh I wanted words but all I heard was nothing
Oh I got nothing
I got nothing
I got nothing



THE SCRIPT ~ NOTHING..

Friday, September 9, 2011

dUa PiLiHan..


apakah perbezaan A dan T..??


apakah kekurangan T..??


apakah kekurangan A..??

hmm,,
mungkin "setiap manusia ada kelebihan dan ada kekurangannya.."
jadi,, pilihlah yang terbaik untuk diri sendiri..
dan jangan pula sakitkan hati orang lain..!!

OOOKKKEEEYYY...!!!


HMM,,
nak buat perbetulan sedikit..!!
nama saya adalah~
MOHAMAD HAMDAN HAQQIMI BIN MOHAMAD YASIN..!!
bukan HAKKIMI..!!
bukan HAKIMI..!!
DAN, bukan HAQIMI..!!


dan lagi satu..
kejadian malam raya yang seperti di nyatakan oleh NIKO. APLLE
didalam blognya ~ http://iwantmyelmo.blogspot.com/2011/09/story-of-hamdan-hakimi.html


adalah disebabkan keletihan..!! PULL STOP..!!




JANGAN MARAH TAU NUR AMELIA.. =p


ianya jarang berlalu..
kecuali jikalau MOHAMAD HAMDAN HAQQIMI BIN  MOHAMAD YASIN..
LETIIHHHHHHH.........!!!


BY THE WAY~


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..


IKHLAS DARIPADA~
MOHAMAD HAMDAN HAQQIMI BIN MOHAMAD YASIN..